s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:n satavuotisjuhlinta käynn…

SAK:n satavuotisjuhlinta käynnistyy työväenkulttuurilla

Laulunpätkiä pätkätyöstä on SAK:n 100-vuotisjuhlan laulukilpailu

SAK:n 100-vuotisjuhlinta käynnistyy musiikin merkeissä. SAK järjestää syksyn 2006 aikana Laulunpätkiä pätkätyöstä -kilpailun, joka on suunnattu SAK:laisten ammattiliittojen lauluntekijöille. Paras laulunpätkä pätkätyöstä valitaan Laulu Palaa -risteilyllä 10.-11.2.2007. Kilpailun päätuomarina toimii Miljoonasateesta tuttu lauluntekijä Heikki Salo. Osallistumaan pääsevät aikaisemmin levyttämättömät laulut, joiden aiheena on pätkätyö tai pätkätyöläiset.

Laulunpätkiä pätkätyöstä -kilpailun yhteistyökumppanina toimii Työväen Musiikkitapahtuma. Kilpailun parhaat kappaleet esitetään tähtiartistien tulkitsemana kesän 2007 Työväen Musiikkitapahtumassa Valkeakoskella.

Huhtikuussa 1907 perustettu SAK juhlii satavuotistaivaltaan pitkin vuotta eri puolilla Suomea. Liikkeelle lähdetään tammikuun lopussa Unelmaduuni-seminaarilla. SAK:laisten liittojen aktiiveille suunnattu tapahtuma kokoaa satoja omien alojensa ammattilaisia pohtimaan esimerkiksi luottamushenkilöiden työtä ja asemaa 2000-luvun työelämässä

– Tarkoituksemme on asiantuntija-alustuksen lisäksi antaa luottamushenkilöille itselleen puheenvuoro. Kertomukset arkielämästä valottaa parhaiten sitä, miten ongelmia voidaan työpaikoilla ratkoa, kertoo projektisihteeri Eija Harjula.

– Seminaarin tarkoituksena ja tavoitteena onkin antaa aidosti lisäeväitä luottamushenkilöiden käytännön työhön.

SAK:n virallisena syntymäpäiväviikonloppuna, huhtikuun puolivälissä pääsevät kaikki suomalaiset osallistumaan omilla paikkakunnillaan järjestettäviin toritapahtumiin. Lisäksi syksyn 2007 aikana järjestettävät viisi aluejuhlaa kokoaa yhteen tuhansia SAK:n aktiiveja juhlistamaan keskusjärjestön merkkivuotta.

Lisätietoja Laulunpätkiä pätkätyöstä -kilpailusta (mm. ilmoittautumislomake)

Projektisihteeri Eija Harjula, puh. 0400 536 479