s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:n jäsenmikrojen myynti arv…

SAK:n jäsenmikrojen myynti arvioitua korkeampi

SAK:n jäsenmikrot valmistaa Kempeleellä toimiva Pomi. Kuva: Pauli Vento.

Uutuutena päivittäjän keskusyksikkö

SAK:n ja sen liittojen viime elokuussa käynnistämä jäsenmikrokampanja on lähtenyt käyntiin odotettua paremmin. Jäsenmikroja on tähän mennessä myyty jo lähes 2 500 kappaletta, mikä on selvästi enemmän kuin kampanjaa suunnitellessa arvioitiin. Lisäksi ostajista huomattava osa on ollut hankkimassa ensimmäistä tietokonettaan, mikä on ollut yksi jäsenmikrokampanjan perustavoitteista.

Jäsenmikrokampanjassa on tähän saakka ollut tarjolla neljä erilaista tietokonepakettia: perusmikro kodin hyötykäyttöön, tehomikro vaativammalle käyttäjälle, järjestömikro yhdistyksille ja kannettava tietokone. Tehomikro on ollut selvästi suosituin kokoonpano, sillä sen osuus myydyistä tietokonepaketeista on yli puolet. Perusmikrojen osuus on ollut reilu kolmannes ja loppuosuus on jakautunut lähes tulkoon tasan järjestömikrojen ja kannettavien kesken.

SAK:n jäsenmikrovalikoimassa on nyt viideskin paketti. Päivittäjän keskusyksikkö on tarkoitettu niille vanhan jäsenmikron tai muun tietokoneen omistajille, jotka haluavat päivittää koneensa käyttöjärjestelmän ja tehon ajan tasalle ilman, että heidän tarvitsee vaihtaa koneen näppäimistöä, näyttöä, ohjelmistoja tai oheislaitteita. Päivittäjän keskusyksikkö sisältää mm. 900 MHz:n prosessorin, 128 Mt keskusmuistia, 20 Gt:n kovalevyn, 32 Mt:n näytönohjaimen, nopean cd-rom-aseman ja Microsoftin suomenkielisen Windows XP -käyttöjärjestelmän.

Keskusyksikön hinta on 695 euroa. Lisämaksusta yksikköön voidaan liittää myös uusi näyttö, näppäimistö ja optinen rullahiiri ja lisäksi sen keskusmuistia voidaan kasvattaa 256 megatavuun.

Lisätietoja päivittäjän keskusyksiköstä ja sen kokoonpanosta löytyy Pomin Internet-palvelusta.

Hinnat pyöristettiin euroaikaan

SAK:n jäsenmikrojen hinnat on muutettu euroaikaan. Uudet tasaeuroiset hinnat ovat

– SAK:n perusmikro: 1 090 e (6 480,85 mk)
– SAK:n tehomikro: 1 510 e (8 978,05 mk)
– SAK:n järjestömikro: 2 350 e (13 972,47 mk)
– SAK:n kannettava: 1 680 e (9 988,83 mk)
– päivittäjän keskusyksikkö: 695 e (4 132,28 mk)

SAK:n jäsenmikrot valmistaa suomalainen Pohjanmaan Mikro Oy eli Pomi. Kaikki jäsenmikropaketit sisältävät ajanmukaisten laitekokoonpanojen lisäksi ilmaisen kotiinkuljetuksen ympäri Suomea, ilmaisen tukipalvelun 37 kuukauden ajan ja 37 kuukauden noutotakuun. Lisäksi pöytäkoneille annetaan takaisinostositoumus 20 %:lla alkuperäisestä hinnasta takuuaikana.

Jäsenmikrokampanja on jatkuva ja jäsenmikropakettien kokoonpanot tarkistetaan kuukausittain. Ajantasaiset tiedot laitekokoonpanoista löytyvät Pomin Internet-sivuilta.

SAK:n jäsenmikron voivat hankkia kaikki SAK:laisten ammattiliittojen jäsenet, henkilökunta ja ammattiosastot. Maksuvaihtoehtoja on kolme: ennakkomaksu, postiennakko tai OP-Rahoituksen myöntämä osamaksu.

Kyselyt ja tilaukset jäsenmikroista voi tehdä soittamalla arkisin klo 9-20 Pomin tilausnumeroon (08) 555 2514, lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myynti@pomi.fi tai täyttämällä Pomin Internet-sivuilta löytyvän tilaus- ja rahoituskyselyn.