s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:n hallitus suosittelee lii…

SAK:n hallitus suosittelee liitoille liittymistä TATSI:in

Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys - TATSI ry

SAK:n hallitus on antanut liitoille suosituksen liittyä työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys TATSI:in. Alkuun määräaikaisena projektina vuonna 1997 käynnistynyt TATSI on vakiinnuttamassa toimintaansa.

Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys – TATSI ry on asiantuntija- ja palveluorganisaatio, joka toimii työttömyyden vähentämiseksi ja työttömien aktivoimiseksi. Se tuottaa erilaisia tukipalveluja jäsenjärjestöjensä työttömille jäsenille sekä muille sen sidos- ja asiakasryhmille. Keskeisiä palveluja ovat työttömien, varsinkin pitkäaikaistyöttömien, neuvonta-, ohjaus- ja tiedotustoiminta sekä aktivointikoulutus, jolla edistetään työllistymistä.

TATSIn nykyisiä jäsenjärjestöjä ovat SAK:n ohella Kunta-alan ammattiliitto KTV, Metallityöväen liitto, Kemianliitto sekä Suomen Ammattiin Opiskelevien Keskusliitto SAKKI ry.

TATSI:lla on meneillään kaksi projektia joita rahoittavat RAY ja Uudenmaan TE-keskus. Projektit kohdistuvat erityisen vaikeassa työmarkkina-asemassa oleviin työttömiin. Yhdistyksellä on kolme määräaikaista työntekijää.

SAK:n jäsenpalveluosaston johtaja Matti Tukiainen, puh. 0400-600 099

Työttömien ay-jäsenten tukiyhdistys TATSI ry:
projektipäällikkö Pasi Ylitalo, puh. (09) 7721 406