s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:n hallitus siirtyy torstai…

SAK:n hallitus siirtyy torstaille

Tupo-neuvottelut 2004

SAK:lla ei vielä edellytyksiä vahvistaa palkkatavoitteita

Vaikka SAK:n kärkitavoitteisiin kuuluvassa muutosturvakysymyksessä onkin tuloneuvotteluissa tapahtunut tiettyä edistymistä, ei toisessa keskeisessä laatutavoitteessa eli kysymyksessä tilaajavastuusta ja ammattiliittojen kanneoikeudesta ole päästy eteenpäin. SAK:n työvaliokunta totesi kokouksessaan tiistai-iltana ettei SAK:lla ole edellytyksiä huomenna vahvistaa järjestön palkkatavoitteita. SAK:n keskiviikkoaamuksi koolle kutsuttu kokous siirretään siksi torstaille.

SAK:n hallitus kokoontuu torstaina 25. marraskuuta klo 12 arvioimaan tulokierrostilannetta sekä käsittelemään järjestön palkkatavoitteita. Palkkatavoitteiden asettamisen edellytyksenä on edelleen, että tilaajavastuu- ja kanneoikeusasiassa päästään neuvotteluissa eteenpäin.

Keskusjärjestöjen neuvottelutulos pyritään kuitenkin saamaan aikaan aikaisemmin määritellyn aikataulun mukaisesti maanantaihin 29.11. mennessä.

Myös huomiseksi ilmoitettu tiedotustilaisuus klo 12.30 siirtyy torstaille, uusi aika ilmoitetaan myöhemmin.

Lisätietoja tupo-neuvotteluista osoitteessa www.sak.fi/tupo.