s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:n ekonomisti Peter J. Bold…

SAK:n ekonomisti Peter J. Boldt EY:n talous- ja sosiaalikomitean jäseneksi

SAK:n ekonomisti Peter J. Boldtin nimitys Euroopan yhteisöjen talous- ja sosiaalikomitean (TSK) jäseneksi on vahvistettu. Hän tulee komiteaan eroavan jäsenen Tuulikki Kanniston tilalle tämän jäljellä olevaksi toimikaudeksi eli 20. syyskuuta 2002 saakka.

Boldt (56 v.) on työskennellyt SAK:ssa vuodesta 1982 vastuualueenaan kansainvälinen talous sekä kauppa- ja talouspolitiikka. Hänellä on noin 25 vuoden kokemus työskentelystä kansainvälisissä ay-järjestöissä ja lukuisia kansainväliseen talouteen liittyviä luottamustehtäviä, mm. jäsenyyksiä useissa EU-valmistelujaostoissa. Boldt on myös osallistunut kaikkiin WTO:n ministerikokouksiin Suomen valtuuskunnan jäsenenä.

Talous- ja sosiaalikomiteassa on 222 jäsentä tärkeimmistä eurooppalaisista talous- ja yhteiskuntaelämän järjestöistä. Suomesta komiteassa on yhdeksän jäsentä, joista kolme edustaa työnantajia, kolme palkansaajia ja kolme muita eturyhmiä. TSK:n tehtävänä on laatia neuvoa-antavia lausuntoja komissiolle ja neuvostolle.

Peter J. Boldt osallistuu seuraavaan TSK:n täysistuntoon Brysselissä 20.-21.2.2002.

Lisätietoja:
Peter J. Boldt, puh. 040-548 5664