s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:laisten pp.sak.fi-sähköpos…

SAK:laisten pp.sak.fi-sähköpostiosoitteet remontissa

SAK:lle räätälöidyn MTV3 Internet-liittymän voi tilata numerosta 0800-188 155.

SAK:lle räätälöidyn MTV3 Internet-liittymän sisältämät ilmaiset sähköpostilaatikot olivat remontissa 17.6.2002, kun MTV3 uudisti luukku.com-palvelunsa. Valitettavasti uudistuksen aikana ja sen jälkeen joissakin @pp.sak.fi-muotoisissa SAK:laisten jäsenten sähköpostiosoitteissa ilmeni ongelmia, jotka on nyt kuitenkin saatu korjattua. Pahoittelemme remontista käyttäjille aiheutunutta vaivaa.

Jos olet hankkinut pp.sak.fi-sähköpostiosoitteen ennen 17.6. etkä ole käyttänyt sitä sen jälkeen, muista käydä aktivoimassa uusi sähköpostilaatikko osoitteessa www.luukku.com.

Uudistus aiheutti myös hiukan muutoksia kirjautumistapoihin, ja SAK:laiset jäsenet ilmoittavat käyttäjätunnuksensa ja salasanansa jatkossa hiukan eri tavalla riippuen siitä, milloin ja miten sähköpostilaatikko on hankittu. Korvaa alla olevissa ohjeissa sähköpostiosoitteen alkuosa (tunnuksesi) omalla tunnuksellasi (esim. maija.pamilainen).

1. Olet hankkinut pp.sak.fi-osoitteen ennen 17.6. joko cd-romilla tai SAK:n jäsenmikron yhteydessä etkä ole rekisteröitynyt SAK:n Internet-palveluun www.sak.fi

– Kirjaudu sähköpostilaatikkoosi osoitteessa www.luukku.com seuraavasti:

sähköpostiosoitteesi:  tunnuksesi@luukku.com     salasanasi:            kuten aikaisemminkin

– Vaikka kirjautuessa joudut ilmoittamaan sähköpostiosoitteen muodossa tunnuksesi@luukku.com, voit kuitenkin edelleen vastaanottaa ja lähettää sähköpostia myös muodossa tunnuksesi@pp.sak.fi. Lähettäessäsi postia voit valita kohdassa Lähettäjä jomman kumman osoitteen. Sinulle lähetetyt postit tulevat samaan sähköpostilaatikkoon huolimatta siitä, ovatko ne muodossa tunnuksesi@pp.sak.fi vai tunnuksesi@luukku.com.

2. Olet hankkinut pp.sak.fi-osoitteen ennen 17.6. joko cd-romilla tai SAK:n jäsenmikron yhteydessä ja olet rekisteröitynyt SAK:n Internet-palveluun www.sak.fi tai olet imuroinut pp.sak.fi-osoitteen SAK:n Internet-palvelusta ennen 17.6.

– Sinulla on nyt kaksi erilaista sähköpostilaatikkoa, joihin molempiin on kirjauduttava erikseen.

– Jos haluat käyttää pp.sak.fi-muotoista sähköpostia, kirjaudu sähköpostilaatikkoosi osoitteessa www.luukku.com seuraavasti:

sähköpostiosoitteesi:  tunnuksesi@pp.sak.fi     salasanasi:            kuten aikaisemminkin

– Jos haluat käyttää luukku.com-muotoista sähköpostia, kirjaudu sähköpostilaatikkoosi osoitteessa www.luukku.com seuraavasti:

– Eri osoitteisiin sinulle lähetetyt sähköpostit tulevat osoitteen mukaan jompaan kumpaan sähköpostilaatikkoon.

– Vanhat sähköpostisi ovat tallessa molemmissa sähköpostilaatikoissa.

3. Olet hankkinut pp.sak.fi-osoitteen 17.6. jälkeen

– Kirjaudu sähköpostilaatikkoosi osoitteessa www.luukku.com seuraavasti:

– Voit luoda sähköpostilaatikossa itsellesi uusia sähköpostiosoitteita kohdassa Asetukset > Sähköpostiosoitteet.

4. Ohjeita jonkin sähköpostiohjelman (esim. Outlook Express) käyttäjille

– Jos käytät pp.sak.fi-postilaatikkoasi jonkin sähköpostiohjelman kautta etkä selaimen kautta osoitteessa www.luukku.com, on sinun tehtävä muutoksia ohjelman asetuksiin – ks. ohjeet MTV3:n netistä.

Jos sinulla ei vielä ole SAK:laisten omaa Internet-liittymää tai sähköpostia

SAK:lle räätälöidystä MTV3 Internet-liittymästä ei tarvitse maksaa sen enempää liittymä- kuin kuukausimaksujakaan, pelkästään oman puhelinyhtiön Internet-puheluista perimät normaalit puhelumaksut. Internet-liittymä sisältää kaikki tarvittavat Internet-liittymäpalvelut, kuten yhteyden nettiin, sähköpostilaatikot (osoitteet ovat muotoa tunnus@pp.sak.fi), helppokäyttöisen kotisivupalvelun ja paljon muuta.

SAK:laisten liittojen jäsenet voivat tilata liittymäpaketin itselleen ilmaisesta palvelunumerosta 0800-188 155 jättämällä nauhalle nimensä ja osoitteensa. Paketti on perillä viikon sisällä tilauksesta ja se sisältää cd-rom-levykkeen lisäksi helpot asennusohjeet. Liittymän voi myös imuroida suoraan omalle koneelle kohdassa Jäsenet > Ilmainen nettiyhteys ja sähköpostiosoite. Sieltä löytyy myös lisätietoja Internet-liittymästä.