SAK:laiset viettävät täyden kympin kesälomaa

21.06.2012 13:00
Kesäloma voi osua ihan nappiin.

SAK muistuttaa tänä kesänä työntekijöitä loman tärkeydestä. SAK Nuorten kesäkiertueen teemana on Kaikki tietää, mistä vauvat tulevat. Mutta me tiedämme, mistä Sinun lomasi tulee. Samaan aikaan järjestettävä Täyden kympin kesäloma -kampanja tarjoaa lomatukea SAK:laisten liittojen jäsenille erilaisiin lomarientoihin. Kesän aikana ehditään niin huvipuisto- kuin penkkiurheilulomallekin joko yhdessä perheen tai kaverin kanssa.

Täyden kympin lomalle haki toukokuun aikana 70 SAK:laisten liittojen jäsentä, joista joka kolmas sai itselleen unelmien lomareissun kymmenen euron omavastuulla.

Risteilyloma suosituin

– Suosituin lomakohde oli ehkä hieman yllättäen risteilyloma, eli koko perheen laivamatka Tukholmaan ja takaisin, kertoo projektista vastannut tiedottaja Sanni Halla-aho.

– Täyden kympin loma -kampanjasta saatu palaute on ollut niin positiivista, että hankkeen ensimmäinen tavoite – hyvä lomamieli – on jo saavutettu.

Ensimmäisenä lomista starttaakin juuri risteilyloma, jonne viisi lomaperhettä suuntaa heti juhannuksen jälkeen. Kun lomat on lomailtu, kympinlomalaisilta odotetaan lomaraporttia sanoin ja kuvin Täyden kympin lomien blogiin.

– Lomia ei jaettu pelkästään sosiaalisin perustein, koska sitä varten on olemassa omat kanavansa. Hakuilmoituksessa korostettiin, että Täyden kympin loman perusteena voi olla myös menojalan vipatus, nuoruus tai villin luonnon kutsu, paljastaa Sanni Halla-aho.

Täyden kympin lomaraportteja voi lukea osoitteessa kympinloma.blogspot.com.
Lomalaisten yhteinen Facebook-sivu on osoitteessa facebook.com/KympinLoma.