s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:laiset kohtaavat ammattili…

SAK:laiset kohtaavat ammattiliittojen kesätapahtumissa

Kuva: Ville Juurikkala

SAK:laisten ammattiliittojen kesätapahtumat keräävät jälleen yhteen ammattiliittojen jäseniä perheineen. Musiikkia ja meininkiä löytyy konserteista kokoontumisajoihin.

Kesätapahtumat polkaistiin käyntiin juhannusta edeltävänä viikonloppuna kun Sähköalojen ammattiliiton jäsenet kokoontuivat Turkuun. Viikonloppua 17.-19.6. vietettiin perhehenkisissä merkeissä noin 600 hengen voimin. Sähköliittolaiset kilpailivat muun muassa kaapelivyyhdin heitossa, rantalentopallossa ja köydenvedossa. Kesäpäivien yhteydessä kokoontuivat myös liiton veteraanit sekä motoristit.

Metallityöväen liitto järjestää kesän aikana alueellisia tapahtumia. Nuorison rantalentopalloturnaus järjestetään 2.-3.7. Mikkelissä ja 28.7. pidetään alueellisia retkeilypäiviä niin Somerolla, Kouvolassa kuin Vierumäellä. Helsinki-Uusimaa-alueen jäsenet retkeilevät 27.-29.8. Lisäksi koko kesän ajan on nähtävillä Metallin kesänäyttely liiton Murikka-opistolla Terälahdessa.

Rakennusliiton jäsenille järjestetään alakohtaisia tapaamisia. Muurarien kesäpäiviä vietetään 9.-10.7. Tampereella, rakentajamotoristit kokoontuvat Pyhtään Mäntyniemeen 22.-24.7. ja samaan aikaan lattianpäällystäjät retkeilevät Vääksyssä. Rakennusliitto näkyy myös Oulun Asuntomessuilla 15.7.-14.8.

Työväen musiikkitapahtumassa Valkeakoskella 29.-30.7. voi bongata monen liiton jäseniä. Palvelualojen ammattiliitto PAM on näyttävästi mukana tapahtuman PAM-luodolla, jossa mm. Rahvaanmusiikin iltana lauletaan työväenlauluja liiton puheenjohtaja Ann Selinin johdolla. Musiikkitapahtumassa tapaavat myös Kunta-alan ammattiliitto KTV:n ja Valtion ja erityispalvelujen ammattiliitto VAL:in jäsenet. Lauantaina 30.7. järjestetään liittojen yhteinen &#;8221Samassa sopassa” –jäsentapaaminen. Tilaisuudessa on luvassa soiton lisäksi soppaa, yhdessäoloa ja karaokea sekä seikkailuohjel-maa lapsille.

VAL:in jäsenet pääsevät tapaamaan kesän aikana useammankin kerran, sillä liitto järjestää 12.-14.8. Elopäivät vanhalla metsätyökämpällä Juuassa sekä varsinaiset kesäpäivät 20.-21.8. Aulangolla Hämeenlinnassa.

Rautatievirkamiesliittolaiset tapaavat Keurusselällä Keuruulla 30.-31.7. Veturimiesten liiton jäsenet tapaavat puolestaan joko 12.-14.8. veturimiesmoottoripyöräilijöiden kokoontumisessa Lahdessa tai 19.-20.8. veturimiesten jalkapallokisoissa Riihimäellä.

Kemianliiton kesäpäiviä vietetään Jyväskylän Paviljongissa 20.-21.8. Puuliiton ensimmäiset Petankkimestaruuskilpailut pidetään 20.8. Varkaudessa.

Ammattiliittojen jäsenet tapaavat myös eri juhlien ja kokousten aikana. Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU:n liittokokous pidettiin touko-kesäkuun vaihteessa ja Paperiliiton liittokokous kesäkuun alkupuolella. Suomen Elintarviketyöläisten liitto SEL:in jäsenet juhlivat liiton 100-vuotisjuhlia kesäkuun alussa ja Vankilavirkailijoiden liiton 110-vuotisuutta juhlitaan 24.8.

SAK:laisten ammattiliittojen kesätapahtumat kootusti

KEMIANLIITTO – KEMIFACKET RY
20.-21.8. Kesäpäivät Jyväskylän Paviljongissa

KUNTA-ALAN AMMATTILIITTO KTV RY
30.7. Samassa sopassa – KTV:n ja VAL:in kesäinen jäsentapaaminen Valkeakosken Musiikkitapahtumassa. Ohjelmassa mm. puheenjohtaja Tuire Santamäki-vuori sekä Eero Raittinen & Vibrakööri. Soiton lisäksi soppaa, yhdessäoloa ja karaokea sekä seik-kailuohjelmaa lapsille.

METALLITYÖVÄEN LIITTO RY (alueellisia tilaisuuksia, alue suluissa)
2.-3.7. Nuorison rantalentopalloturnaus Mikkelissä (Kymi-Savo-Karjala)
27.8. Retkeilypäivä Somerolla (Varsinais-Suomi-Satakunta)
27.8. Retkeilypäivä Tykkimäellä Kouvolassa (Kymi-Savo-Karjala)
27.8. Retkeilypäivä Suomen Urheiluopistolla Vierumäellä (Häme-Pirkanmaa)
27.-29.8. Retkeilypäivät (Helsinki-Uusimaa)

PALVELUALOJEN AMMATTILIITTO PAM RY
29.-30.7. PAM-luodolla tapahtuu Valkeakosken Musiikkitapahtumassa. Ohjelmassa mm. Rahvaanlauluilta sekä Seireeniklubi.

PUU- JA ERITYISALOJEN LIITTO RY
20.8. Petankkimestaruuskilpailut Varkaudessa