Risks - Britannian TUC:llä netissä työsuojelun viikkolehti

18.06.2001 10:09
SAK

Britannian ammatillinen keskusjärjestö TUC julkaisee webissä viikottain työsuojeluun erikoistunutta lehteä Risks. Kiinnostuneet voivat tilata aineiston ilmaiseksi sähköpostilaatikkoonsa. Postituslistalla on tällä hetkellä noin tuhat tilaajaa. Risks-lehteä ei paineta. Se ilmestyy ainoastaan sähköisessä muodossa.

Viime viikolla ay-maailman johtaviin verkkojulkaisuihin kuuluva Labourstart (www.labourstart.org) valitsi Risks-lehden viikon web-sivustoksi.

Tuoreimmassa numerossaan Risks käsittelee muun muassa lasten kuolemantapauksia maataloudessa. Vuosina 1990-2000 Britannian maataloudessa rekisteröitiin 44 lasten kuolemantapausta. Useimmat niistä sattuivat kesän ja syksyn sadonkorjuun aikana.

Maatyöläisiä organisoiva ammattiliitto T&G vaatii kouluvelvollisuusikäisten lasten työnteolle täyskieltoa maataloudessa. Muilla aloilla Britannian lait kieltävät lasten työnteon.

Risks-lehti ja runsaasti muuta työsuojelumateriaalia löytyy TUC Onlinen etusivun pudotusvalikosta (www.tuc.org.uk).

Ajankohtaista Suomen ulkopuolelta toimittanut
.