Reilulla kahvitauolla juodaan reilusti tuotettua kahvia

Reilu kauppa ry haastaa kaikki suomalaiset järjestämään Reiluja kahvitaukoja. Kahvitauot ovat osa ensi viikolla vietettävää Reilun kaupan viikkoa.
16.10.2014 13:37
Vietetäänkö sinun työpaikallasi Reilua kahvitaukoa?

Reilu kahvitauko toimii näin: Arvioi, kuinka monta kupillista reilun kaupan kahvia kahvitauollanne juodaan. Ilmoita juotujen kuppien määrä sähköisellä lomakkeella. Reilu kauppa laskee yhteen koko Suomessa juotujen reilujen kahvikupillisten määrän ja selvittää, kuinka monta kahvinviljelijää työllistyy viikon aikana juoduilla kahvikupillisilla.

Reilu kauppa palkitsee kiinnostavimpia Reiluja kahvitaukoja. Palkintona on valikoima reiluja kahveja. Kahvitaukoja voi ilmoittaa maanantaihin 27.10. asti.

Reilun kaupan viikkoa on vietetty Suomessa jo yli kymmenen vuotta lokakuussa viikolla 43. Ensi viikolla vietettävän viikon tarkoituksena on muistuttaa kaikkia suomalaisia Reilun kaupan olemassaolosta ja siitä, miten jokainen meistä voi omilla ostosvalinnoillaan vaikuttaa.