Palkansaajajärjestöt kysyvät jälleen – Mikä fiilis?
Palkansaajajärjestöjen imago- ja järjestäytymiskampanja Mikä fiilis? näkyy tv:ssä, elokuvateattereissa ja sosiaalisessa mediassa loka–marraskuussa.
Yli kahta miljoonaa palkansaajaa edustavat SAK, Akava ja STTK muistuttavat kampanjallaan, että kuulumalla ammattiliittoon voimme vaikuttaa tulevaisuuden työelämään.
Mikä fiilis? -kampanjan ensimmäinen vaihe talvella 2014 nosti esiin palkkatasa-arvon, työpaikkakiusaamisen, nollatuntisopimukset ja korvauksettomat ylityöt.
Kampanjan kakkosvaiheen aiheet on valittu keväällä 2015 toteutetun kohderyhmätutkimuksen tulosten perusteella. 20–35-vuotiaiden järjestäytymättömien palkansaajien kohderyhmässä nousi esiin huoli työelämän heikennyksistä. Nuoria palkansaajia mietityttivät muun muassa oikeudenmukainen palkkaus, lomaoikeus, riittävä vapaa-aika, perhevapaat sekä irtisanomissuoja.
Kampanjan aloittaa tänään torstaina viisi humoristista tv-spottia, ”kuvitteelliset kohtaukset tulevaisuuden työelämästä”. Kampanja on vahvasti esillä myös YouTubessa, Googlessa, netti-tv-palveluissa ja sosiaalisessa mediassa kuten Facebookissa. Mikä fiilis? kuuluu myös radiossa ja nähdään valkokangasmainonnassa Finnkinolla. Kampanja päättyy 30.11.
Ammattiliitot käyttävät kampanjailmeen mukaisia materiaaleja omissa julkaisuissaan ja kanavissaan. Tv- ja radiokampanjan päättyessä kampanjan nettisivulla voi tehdä sosiaalisessa mediassa jaettavan leikkimielisen työfiilistestin.
Olisihan se aika liittyä ammattiliittoon!