s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Nimityksiä SAK:ssa: Pia Björkb…

Uutinen

Nimityksiä SAK:ssa: Pia Björkbacka elinkeinopolitiikan asiantuntijaksi ja Ville Kopra ekonomistiksi

SAK:n hallitus nimitti tämänpäiväisessä kokouksessaan SAK:n elinkeinopolitiikan asiantuntijaksi yhteiskuntatieteiden maisterin Pia Björkbackan, 38. SAK:n elinkeinopolitiikan asiantuntija vastaa järjestön elinkeino-, teknologia- ja infrastruktuuripolitiikan sekä pk-politiikan kehittämiseen liittyvästä valmistelusta SAK:n yhteiskuntapoliittisen edunvalvonnan osastolla.

Pia Björkbackalla on laaja kokemus elinkeinopolitiikasta, alue- ja rakennerahastopolitiikasta sekä alueellisista työllisyysstrategioista. Tällä hetkellä hän työskentelee työ- ja elinkeinoministeriössä ylitarkastajana. Björkbacka aloittaa työnsä SAK:ssa maaliskuun aikana.

Valtiotieteiden maisteri Ville Kopra, 27, nimitettiin yhteiskuntapoliittisen edunvalvontaosaston ekonomistiksi. Ekonomistina Kopra vastaa erityisesti palkkapolitiikkaan liittyvästä valmistelutyöstä sekä osallistuu sosiaaliturvan rahoitusta koskevaan valmisteluun.

Kopra on aiemmin työskennellyt mm. SAKKI ry:n edunvalvontasihteerinä. Tällä hetkellä Kopra toimii Metallityöväen Liitossa tutkijana ja siirtyy SAK:n palvelukseen huhtikuun alussa.