Merimies-Unioni lähellä neuvottelutulosta

Suomen Merimies-Unionin puheenjohtaja Simo Zitting arvioi, että liiton on mahdollista päästä kilpailukykysopimuksen mukaiseen neuvottelutulokseen toukokuun loppuun mennessä. Zitting valittiin eilen tiistaina jatkamaan Merimies-Unionin puheenjohtajana.
11.05.2016 09:11
SMU:n puheenjohtaja Simo Zitting toivottaa oikeus- ja työministeri Jari Lindströmin tervetulleeksi liittokokoukseen.

Oikeus- ja työministeri Jari Lindströmin mukaan on vaikea nähdä, että hallitus lähtisi leikkaamaan matkustaja-alusten tukea, jos merenkulkualalla päästään neuvottelutulokseen. Hallitusohjelmaan sisältyy kauppamerenkulun tukien leikkaaminen 20 miljoonalla eurolla, jos työmarkkinajärjestöt ja liitot eivät saa neuvoteltua kilpailukykyä kohentavaa sopimusta.

SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja Matti Huutola totesi tervehdyspuheessaan, että liittojen neuvottelut ovat edenneet takkuisesti, koska maan hallitus on vaikeuttanut neuvotteluja tuomalla jatkuvasti uusia työttömyysturvaan kohdistuvia heikennysesityksiä.

Lue Palkkatyöläisen juttu Merimies-Unionin liittokokouksesta.