s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Liitot järjestävät paljon kesä…

Liitot järjestävät paljon kesätapahtumia (14.6.1999)

SAK:lainen ay-väki järjestää tänäkin kesänä suuren joukon erilaisia kesätapahtumia ympäri Suomea. Tässä menovinkkejä kesän rientoihin. Kesä on juhlaa ja tapahtumia täynnä Puu- ja erityisalojen liitto järjestää 100-vuotisjuhlatapahtumia eri puolilla Suomea. Liiton jäsenet kokoontuvat yhteiseen hauskanpitoon Tampereen Särkänniemeen 7. elokuuta.

Myös Metallityöväen liitolla on 100-vuotisjuhlavuosi käynnissä. Sen kunniaksi liitto järjestää 100-vuotisjuhlakokouksen 18. kesäkuuta Helsingin HTY:llä ja heti seuraavana päivänä 100-vuotisjuhlan Helsingin jäähallissa. Nuorten juhlavuosi huipentuu risteilyllä m/s Cinderellalla.

Sähköä on ilmassa Särkänniemessä, jossa pidetään Sähköliiton kesäpäivät 19. -20. kesäkuuta. Kemianliitto viettää kesäpäiviään kylpylähotelli Caribiassa Turussa 21. – 22. elokuuta. Kunto puolestaan kohenee Ilmailualan Unioni IUA:n kesäpäivillä Eerikkilän urheiluopistolla 7. – 8. elokuuta. Tekstiili – ja vaatetustyöväen liitto Teva:lla on perinteinen perhelomaleiri heinäkuussa lomakeskus Huhmarissa Polvijärvellä.

Kunta-alan ammattiliitto KTV:n järjestää kesätapahtuman heinäkuussa työväen musiikkitapahtuman yhteydessä Valkeakoskella. KTV:n kesähumausta vietetään Keuruulla Haapamäen Veturipuistossa kesäkuussa ja heinä-elokuun vaihteessa pureudutaan ympäristöasioihin nuorten ympäristöleirillä Nokialla.

Hotelli- ja ravintolahenkilökunnan liitto HRHL kehottaa ottamaan hiihtovarusteet mukaan Sotkamoon, jossa vietetään liiton syyspäiviä 30. elokuuta Nuasjärven rannalla ja Katinkullan kylpylässä. Luvassa on hauskaa yhdessäoloa. HRHL:n Savo-Karjalan kesäpäevee puolestaan vietellään Kallaveen iärellä Kuopijon syvämmessä muanantaena 9. elokuuta het uamusta alakaen.

Suomen elintarviketyöläisten liitto SEL esittäytyy Oulun yleismessuilla heinä-elokuun vaihteessa ja viettää kesäpäiviään Turussa 21. – 22. elokuuta. Tiedossa on illanvietto ja yöpyminen merellä. Nuorisotapahtumaa vietetään elokuussa Koivikkorannan lomakylässä Kangasniemellä.

Rakennusliitto järjestää jo yhdeksännen kerran motoristitapahtuman Teiskon Virtapohjassa 16. -18. heinäkuuta. Sitä ennen tanssitaan juhannustansseja Siikarannassa Espoossa. Elokuun 21. päivänä vietetään Siikarantapäivää. Liikunnallisista antimista voit valita joko Siikajärven ympärijuoksun tai luontokävelyn Nuuksioon. Päivän kruunaa kisatanssit.

Lisätietoja: Tiina Raivo, puh. (09) 7721 358. Liittojen kesätapahtumat.

HOTELLI- JA RAVINTOLAHENKILÖKUNNAN LIITTO HRHL RY 9.8. Savo-Karjalan kesäpäevät Kallaveen äärellä 30.8. Oulun piirin syyspäivät Sotkamossa Katinkullan kylpylässä klo 13. Lisätietoja Vesa Huusko 050-545 2442 tai (08) 626 284.

ILMAILUALAN UNIONI IAU RY 7. – 8.8. kesätapahtuma Eerikkälän urheiluopistolla.

KEMIANLIITTO RY 21. – 22.8. kesäpäivät Turussa kylpylähotelli Caribiassa.

KUNTA-ALAN AMMATTILIITTO KTV RY. 19.6. KTV:n kesähumaus Keuruulla Haapamäen Veturipuistossa klo 10-02. Lisätietoja Riitta Noronen 0400-854 254. 24.7. Työväen musiikkitapahtuman yhteydessä KTV-tapaaminen Valkeakoskella klo 14-15. Lisätietoja Hilkka Kairamo 040-512 1552. 31.7. – 4.8. KTV:n nuorten ympäristöleiri Nokialla Ruskeapään lomakodissa. Lisätietoja Sirpa Eronen 040-577 0644.

METALLITYÖVÄEN LIITTO RY 18.6. liittovaltuuston 100-vuotisjuhlakokous Helsingin HTY:llä klo 13 19.6. metallityöväen liiton 100-vuotisjuhla Helsingin jäähallissa klo 12.30-14. Pääjuhlan jälkeen juhlaan osallistuneet noin 2000 liiton nuorta jäsentä jatkavat omaa 100-vuotisjuhlaansa m/s Cinderellalla.

PUU- JA ERITYISALOJEN LIITTO 16. – 17.7. juhlavuoden toritapahtuma Mikkelissä 7.8. juhlavuoden jäsentapahtuma Tampereen Särkänniemessä 21.8. juhlavuoden toritapahtuma Forssassa ja Turussa.

RAKENNUSLIITTO RY 25. – 26.6. juhannustanssit Siikarannassa 16. – 18.7. liiton yhdeksäs motoristitapahtuma Teiskon Virtapohjassa 21.8. Siikarantapäivä.

SUOMEN ELINTARVIKETYÖLÄISTEN LIITTO SEL RY 30.7. – 3.8. toiminnan esittely Oulun yleismessuilla 14. – 15.8. nuorisotapahtuma Kangasniemellä lomakylä Koivikkorannassa 21. – 22.8. kesäpäivät Turussa.

SÄHKÖLIITTO 18.6. liiton hallitus kokoontuu 19. – 20.6. kesäpäivät Tampereen Särkänniemessä.

TEKSTIILI- JA VAATETUSTYÖVÄEN LIITTO TEVA RY 4. – 9.7. perhelomaleiri Polvijärvellä lomakeskus Huhmarissa 12.8. ylimääräinen valtuuston kokous puheenjohtajan vaihdoksen vuoksi Tampereella klo 13.