Kotimaisuuden suosiminen tuo työtä Suomeen
Perjantaina vietetään Osta työtä Suomeen -teemapäivää, joka kannustaa valitsemaan vain kotimaisia tuotteita ostoskoriin. Päivän järjestää suomalaisen työn puolesta vetoava Sinivalkoinen jalanjälki –kampanja.
Osta työtä Suomeen -päivä muistuttaa kuluttajia, että heidän tekemillään kulutusvalinnoilla on merkitystä Suomen taloudelle. Kotimaisten tuotteiden suosiminen tuo siis työtä Suomeen.
Päivän ostokset voi jakaa Twitterissä hashtageilla: #ostatyötäsuomeen, #ostatyötäsuomeenpäivä ja #sinivalkoinenjalanjälki. Myös Facebookissa on teemapäivälle pyhitetty tapahtumasivusto.
Sinivalkoinen jalanjälki on Suomalaisen Työn Liiton, K-ryhmän kauppojen, suomalaisten elintarvikevalmistajien ja käyttötavarateollisuuden sekä rakennus-ja remontointialan yritysten yhteinen kampanja suomalaisen työn puolesta.