Konsensuksella vai ilman? SAK SuomiAreenalla keskiviikkona

SAK osallistuu myös tänä kesänä SuomiAreenaan. Tuliko konseksuksesta kirosana? Yhteiskunnallista päätöksentekoa konsensuksella vai ilman? pohditaan Eetunaukion lavalla keskiviikkona 15. heinäkuuta.
13.07.2015 13:41
Viime vuonna SAK:n paneelissa keskusteltiin eläkeuudistuksesta.

Keskustelemassa Eetunaukion lavalla kello 14–15.15 ovat valtiosihteeri Paula Lehtomäki, EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies, SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne ja SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly.

SAK:n keskustelua voit twiitata aihetunnisteilla #SuomiAreena ja #konsensus. MTV taltioi keskustelun ja siirtää sen MTV Katsomoon. Nettisivustolla www.suomiareena.fi on myös linkitys keskusteluun.

MTV:n ja Porin kaupungin SuomiAreena-viikkolla 11.–17. heinäkuuta voit seurata neljästä eri ikkunasta suoria lähetyksiä eri puolilta SuomiAreenaa osoitteessa www.suomiareena.fi.

SAK osallistuu myös muihin keskusteluihin

SAK:n asiantuntijat osallistuvat myös moniin muihin SuomiAreenan keskusteluihin. Esimerkiksi SAK:n eläke- ja työura-asioiden päällikkö Katja Veirto ottaa osaa Eläkeuudistuksen kyselytuntiin keskiviikkona 15. heinäkuuta kello 10.30-11.45.

Eläketurvakeskuksen ja sosiaali-ja terveysministeriön järjestämässä keskustelussa ovat mukana myös Sosiaali- ja terveysministeriön ylijohtaja Outi Antila, Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n johtava asiantuntija Vesa Rantahalvari. Eläketurvakeskuksen toimitusjohtaja Jukka Rantala ja Kevan toimitusjohtaja Jukka Männistö.

Mitä hallitusohjelmasta jäi käteen, kysytään Pörssisäätiön järjestämässä keskustelussa keskiviikkona kello 15.45-17.00. SAK:n pääekonomisti Olli Kosken kanssa keskustelemassa ovat elinkeinoministeri Olli Rehn (kesk.), Nordean pääekonomisti Aki Kangasharju, Pörssisäätiön toimitusjohtaja Sari Lounasmeri ja professori Vesa Puttonen Aalto-yliopistosta.

SAK:n koulutuspäällikkö Mikko Koskinen puolestaan osallistuu Väestöliiton keskusteluun perheen ja työn yhdistämisestä perjantaina 17. heinäkuuta kello 12.15-13.30. Mukana keskustelemassa ovat myös Väestöliiton toimitusjohtaja Eija Koivuranta, Suomen yrittäjien varatoimitusjohtaja Antti  Neimala, Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö, EK:n johtaja Ilkka Oksala ja Helsingin kaupungin apulaiskaupunginjohtaja Ritva Viljanen