Kiitos kaikille #STOP-mielenilmaukseen osallistuneille

Palkansaajakeskusjärjestöt kiittävät kaikkia #STOP-mielenilmaukseen osallistuneita. Yksinomaan SAK:laisten liittojen jäseniä osallistui mielenilmaukseen noin 250 000 eri puolilla Suomea.
18.09.2015 14:41
SAK
STTK:n Antti Palola, SAK:n Lauri Lyly ja Akavan Sture Fjäder.

Poliisin arvion mukaan Helsingin Rautatientorilla pidettyyn päätapahtumaan osallistui yli 30 000 ihmistä. Tapahtumia järjestettiin myös muilla paikkakunnilla ympäri Suomen.

Mielenosoitusten lisäksi lähes 300 000 palkansaajaa eri puolilla Suomea vastusti työnseisauksella hallituksen suunnitelmaa heikentää työntekijöiden työehtoja.

Hallitus esitti viime viikolla, että muun muassa ylityö- ja sunnuntaikorvauksia leikataan, sairauslomaan tulee palkaton karenssipäivän, loppiainen ja helatorstai muutetaan palkattomiksi vapaapäiviksi ja vuosilomaoikeutta rajoitetaan. Uudistukset hallitus aikoo toteuttaa pakkolaeilla, jotka estäisivät työnantaja- ja palkansaajaliittoja sopimasta työehtosopimuksissa lakia paremmista työehdoista.

Kuvia mielenilmauksesta Rautatientorilla
Katso tallenne perjantain mielenilmauksesta Rautatientorilla