Kesäloma kannattaa suunnitella nyt

Ilmoittautuminen huippusuositulle Pohjantähti-leirille on nyt käynnissä. SAK:n järjestämälle perheleirille voivat hakea kaikki SAK:laisten ammattiliittojen jäsenet. Leiri pidetään heinäkuun ensimmäisellä viikolla Raaseporin urheiluopisto Kisakeskuksessa.
27.02.2013 15:28
Vauhdikasta menoa Pohjantähti-leirillä.

Leirillä on aamusta iltaan liikunnallista ohjelmaa lapsille ja aikuisille sekä yhdessä että erikseen. Ohjelmassa on myös kädentaitoja, leirikisailua ja yhdessäoloa niin leirinuotiolla kuin rantasaunassakin.

– Leiri on aina ollut huippusuosittu. Eri-ikäisille lapsille ja nuorille on järjestetty omat ohjelmansa. Takaan, että sitä on niin paljon, ettei lasten nukuttaminen muodostu ongelmaksi, nauraa leiripäällikkö Tatu Tuomela.

– Kaikki osallistuminen perustuu toki vapaaehtoisuuteen. Myös metsässä voi vapaasti samoilla, hän muistuttaa.

Kesällä 2013 jäsenperheidensä osallistumista leirille tukevat liitoista AKT, JHL, Metalliliitto, PAM, Paperiliitto, Puu- ja erityisalojen liitto, Rakennusliitto sekä TEAM. Myös muiden liittojen jäsenillä on mahdollisuus osallistua leirille.

Koko viikko täysihoidossa

Leirin hinta on aikuisilta 400 euroa ja 6–16-vuotiailta lapsilta 200 euroa. Edellä mainittujen liittojen tuki on 50 prosenttia leirin hinnasta, eli omavastuuksi jää 200 euroa/aikuiset ja 100 euroa/lapset. Leiri on maksuton alle 6-vuotiaille lapsille. Hintaan sisältyvät täysihoito, sisämajoitus sekä kaikki leirin aktiviteetit. Matkat leiriläiset maksavat itse.

– Täysihoito kannattaa panna merkille. Siis koko viikko ilman vastuuta ruuanlaitosta! Kaiken lisäksi Raaseporissa paistaa aina aurinko, Tuomela vinkkaa.

Leirille mahtuu vielä mukaan! Katso ilmoittautumisohjeet.
Liitotukien hakuaika päättyy 14.3.2013, joissain liitoissa jo aikaisemmin – ole ripeä!

Pohjantähti-leiri 1.–6.7.2013
Käytännön järjestelyistä leirillä vastaavat SAK, TUL, Kisakeskus sekä Nuoret Kotkat.
Lisätietoja antaa leiripäällikkö Tatu Tuomela, puh. 040 534 0577.