s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Kääriäisen syytökset perustele…

Kääriäisen syytökset perustelematta (15.3.1999)

Kääriäisen SAK:hon kohdistamat syytökset herättävät ihmetystä. Yhtään esittämäänsä syytöstä Kääriäinen ei ole yksilöinyt. Kääriäinen näyttääkin todellisuudessa olevan lähinnä huolissaan siitä, että palkansaajajärjestöt kampanjoivat omien jäsentensä vaaliaktiivisuuden puolesta.

On tärkeätä, että palkansaajat lähtevät aktiivisesti vaaliuurnille mm. sen puolesta, ettei keskustajohdon ajama työreformi toteudu. Työreformin julkilausuttuihin tavoitteisiin kuuluu mm. työntekijöiden sopimussuojan poistaminen palkka- ja muilta työehdoilta. Yhdenlaisesta työreformista eli isäntävallan lisäämisestä on saatu jälleen tuoretta näyttöä mm. Pohjolan irtisanomistapauksessa. Samaan aikaan henkilöstön irtisanomisten kanssa jaetaan ylimääräisiä ennätyssuuria osinkoja.

SAK:n kannanotot ovat erityisen perusteltuja tilanteessa, jossa keskustan puoluejohto on julkisuudessa väittänyt ay-liikkeen hyväksyneen keskustan työreformin.

Lisätietoja: Eero Heinäluoma, puh. (09) 7721 340 tai 0400 – 463 870