s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Ihalainen palkittiin perhe-elä…

Ihalainen palkittiin perhe-elämän ja työnteon yhdistämisestä

Väestöliiton hallitus on päättänyt myöntää Tirkistys tulevaisuuteen -tunnustuspalkinnon SAK:n puheenjohtaja Lauri Ihalaiselle työn ja perheen yhteensovittamisen edistämisestä.

Puheenjohtaja Lauri Ihalainen on ajanut molempien vanhempien tasa-arvoista mahdollisuutta osallistua työelämään. Hänen mukaansa yhteiskunnan tulisi turvata tämä tarvittavilla palveluilla. Esimerkiksi viime syksyn tupo-sopimukseen tuli oma perhepoliittinen osionsa työelämän kehittämiskappaleen alle.

Ihalaisen näkemyksen mukaan työn ja perhe-elämän parempi yhteensovittaminen on yksi 2000-luvun alkuvuosien suuria työelämän kehittämisen haasteita. Hän katsoo, että työelämän on korkea aika joustaa työntekijöiden ja perheiden tarpeille eikä työntekijöiden aina työnantajien tarpeille.

Lauri Ihalainen ei ole vain tyytynyt puhumaan työn ja perhe-elämän yhteensovittamisen tärkeydestä vaan soveltaa sitä esimerkillisesti myös omassa perhe-elämässään.

Väestöliiton Tirkistys tulevaisuuteen -tunnustuspalkinto jaettiin yhdeksättä kertaa. Väestöliitto haluaa antaa palkinnolla tunnustusta perheiden elinehtojen parantamiseksi, vanhemmuuden toteuttamisen helpottamiseksi ja väestön hyvinvoinnin lisäämiseksi tehdystä työstä. Palkinto luovutettiin tiistaina 25.9. Säätytalossa, Helsingissä.