Huutola: Ammattiyhdistysliike saa voimansa jäsenistään

Ammattiyhdistysliikkeen vaikutusvalta piilee jäsenistössä ja liittojen kyvyssä saada jäsenet mukaan eduntavalvontatyöhön, SAK:n varapuheenjohtaja ja järjestöpäällikkö Matti Huutola muistuttaa.
03.10.2015 11:32
Matti Huutola Jyväskylän Paviljongissa

– Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matti Vanhanen tunnusti MTV:n Huomenta Suomessa, että STOP-tapahtuma ja ihmisten joukkoliikehdintä pysäyttivät hallituksen. Vanhanen jos kuka tietää, miltä tuntuu hiihtää päin yhtenäistä ammattiyhdistysliikettä, Huutola totesi valtakunnallisilla SAK-päivillä Jyväskylässä lauantaina.

Hän muistuttaa, että korkea järjestäytymisaste ja toimintakyky takaavat ammattiyhdistysliikkeelle neuvotteluvoimaa.

– Hallituksen ja työnantajien toimet ovat aiheuttaneet ihmisille huolta tulevaisuudesta ja saattaneet työmarkkinat sekavan ja vastakkain asettelun tielle. Tämä on johtanut myös siihen, että ammattiliittoihin on virrannut tuplavauhdilla uusia jäseniä. Nyt olisikin erittäin tärkeää, että me kaikki teemme osalta osaltamme työtä järjestäytymisen edistämiseksi.