s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Huoli äänestysaktiivisuudesta …

Huoli äänestysaktiivisuudesta oli aiheellinen

Suuntana osaava ja oikeudenmukainen Suomi. SAK:n tavoitteet vaalikaudelle 2007-2011

SAK:n työelämätavoitteet ovat voimassa hallituspohjasta riippumatta

SAK:lla oli eduskuntavaaleissa tavoitteena tuoda vaalien alla käytävään keskusteluun palkansaajille tärkeitä kysymyksiä ja aktivoida jäseniään käyttämään oikeuttaan äänestää.

Huoli äänestysaktiivisuudesta oli aikaisempien vaalien ja tehtyjen tutkimusten mukaan aiheellinen. Aiheellisuutta todistaa se, että näissäkin vaaleissa äänestysprosentti laski pari prosenttiyksikköä verrattuna edellisiin vuoden 2003 eduskuntavaaleihin. SAK aikoo selvittää, minkä verran äänestysprosentin aleneminen johtui palkansaajien alentuneesta aktiivisuudesta.

SAK:n ennen vaaleja julkistamat tavoitteet työllisyysasteen nostamiseksi ja työelämän kehittämiseksi ovat voimassa tulevan hallituksen kokoonpanosta riippumatta. Järjestö muistuttaa, että kaikki puolueet kertoivat vaalikampanjoissaan olevansa valmiita kunnioittamaan työelämän peruslakeja. SAK:n mielestä vaalien alla annetut lupaukset on syytä pitää voimassa koko vaalikauden ajan.

Lähiajan tärkein asia SAK:lle on tulevaan sopimuskierrokseen valmistautuminen. Tässä asiassa järjestö toivoo hyvää yhteistyötä tulevalta hallitukselta.

SAK onnittelee kaikkia valittuja kansanedustajia. Järjestö toivoo uudelta eduskunnalta ja tulevalta hallitukselta hyvää yhteistyötä paremman työllisyyden ja työelämän puolesta.