s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Eija Hietasta pyydettiin PAMin…

Eija Hietasta pyydettiin PAMin puheenjohtajakisaan

Eija Hietanen

Neljän PAMilaisen alan edustajat kävivät tänään pyytämässä SAK:n kehittämispäällikkö Eija Hietasta (41) liiton puheenjohtajaehdokkaaksi. Liiton uusi johto eli puheenjohtajisto ja hallitus valitaan PAM:in edustajiston kokouksessa 20.-21.11.2002.

Hietanen lupasi harkita ehdokkuutta vakavasti ja ilmoittaa päätöksestään lopullisesti lähiviikkoina. Hietanen korosti yksityisten palvelualojen merkitystä ja näki edessä sekä suuria mahdollisuuksia että haasteita.

– Palvelualat mahdollisena kasvualana merkitsevät paljon myös koko Suomen työllisyydelle ja hyvinvoinnille. Toisaalta yritysten kansainvälistyminen, EU:n laajeneminen ja työvoiman saatavuus tulevat kaikki olemaan keskeisiä kysymyksiä lähitulevaisuudessa. On tärkeä, että palvelualat pystyvät jatkossakin olemaan vetovoimainen ja kilpailukykyinen ala ammattitaitoisille ihmisille, ja että ala pystyy tulevaisuudessa tarjoamaan yhä enemmän kokoaikaisia työsuhteita sekä mahdollisuuden kehittyä ja vaikuttaa omassa työssään.

Ehdolle puheenjohtajistoon ovat tähän mennessä ilmoittautuneet seuraavat pamilaiset: Itä-Suomen alueen esimies Rauno Airas (47), 2. varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen (47), aluepalvelupäällikkö Kyllikki Muttilainen (55), työttömyyskassan johtaja Laura Palokangas (56), Turun aluetoimitsija Outi Rannikko (41), Helsingin ja Uudenmaan aluepäällikkö Ann Selin (41) sekä sopimuspäällikkö Anssi Vuorio (36).

PAM:in nykyisen puheenjohtajiston muodostavat puheenjohtaja Maj-Len Remahl, 1. varapuheenjohtaja Jorma Kallio sekä 2. varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen. Sekä Remahl että Kallio ovat jäämässä eläkkeelle.

Yli 200 000 yksityisillä palvelualoilla työskentelevää edustava PAM on SAK:n toiseksi suurin jäsenliitto. Jäsenkunnasta 80 prosenttia on naisia.

Hietasta puheenjohtajaehdokkaaksi pyytäneessä ryhmässä edustettuina olivat seuraavat ammattiosastot: Helsingin varastotyöntekijöiden yhdistys, Helsingin kauppatyöntekijät, Keskolaisten ammattiosasto sekä valtakunnallinen, lentokenttien maapalveluiden henkilökuntaa edustava ammattiosasto 616.

Eija Hietasen ansioluettelo