s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Duunari-stipendi menee merille

Duunari-stipendi menee merille

Henri Laakso. Kuva: Tuulikki Holopainen

SAK povaa duunaribuumia

Suomen Merimies-Unionin Henri Laakso on saanut SAK:n tämänvuotisen Duunari-stipendin. Vuosittain jaossa olevan stipendin myöntämisen perusteena on muun muassa toiminta oman alan arvostuksen nostamiseksi sekä esimerkillinen ammattiylpeys.

23-vuotias Henri Laakso lähti merille 19-vuotiaana. Hän työskentelee Viking Linen M/S Amorellalla talousapulaisena ja on oman työyhteisönsä luottamusmies. Suomen Merimies-Unionin nuorin luottamusmies on saanut kiitosta positiivisesta asenteesta työyhteisössään sekä nöyrästä mutta napakasta otteesta luottamustehtävissä.

– Työntekijäammattien arvostus on kääntynyt hurjaan nousuun. Tämä on kovan työn tulos. Ammatillisen koulutuksen suosio on jo kahtena vuotena ohittanut lukion nuorten keskuudessa, muistutti SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly stipendin luovutuksen yhteydessä.

– Yksi SAK:n tehtävistä on ammatillisen osaamisen arvostuksen lisääminen. Meneillään onkin duunaribuumi; perinteisiä työntekijäammatteja arvostetaan vuosi vuodelta enemmän.

Duunari-stipendi luovutettiin SAK:n syysvaltuuston yhteydessä Kiljavan opistolla Nurmijärvellä. SAK:n Duunari-stipendi oli jaossa viidettä kertaa.

Osoitteesta www.sak.fi/valtuusto löytyvät SAK:n valtuuston esittely, syyskokouksen aikataulu ja liittoesitykset. Samaan osoitteeseen kerätään kokouksen aikana mm. lehdistötiedotteet ja referaatteja valtuustossa pidetyistä puheista.