s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Ay-koulu verkossa

Ay-koulu verkossa

Sinä liikkeessä -verkkokoulu alkaa ensi tammikuussa.

Sinä liikkeessä -verkkokoulu alkaa ensi tammikuussa

Uusille ja nuorille ammattiliittojen jäsenille tarjoutuu ensi tammikuussa mahdollisuus tutustua tietoverkon avulla ammattiliittojen työhön. Mukaan ovat tervetulleita kaikki SAK:laiset jäsenet, jotka hakevat uutta ajasta ja paikasta vapaampaa mahdollisuutta opiskella ja kehittää ajattelua keskeisissä ay-toimintaan liittyvissä kysymyksissä.

SAK ja Työväen Sivistysliitto TSL perustavat kolme tammikuun 2002 lopussa toimintansa aloittavaa kymmenenjäsenistä opiskeluryhmää, jotka yhdessä pohtien ja keskustellen muodostavat uudenlaisen verkossa toimivan kurssin.

Opiskelun aikana tarkastellaan vuorovaikutuksen, keskustelun ja yksilötehtävien avulla seuraavanlaisia kysymyksiä:

– Mistä hyvän työyhteisön tunnistaa?
– Mikä on arvojen merkitys opiskelijan omassa arkipäivässä ja ay-liikkeen toiminnassa?
– Millainen on ay-liike tänään ja tulevaisuudessa?
– Mitä me voimme ay-liikkeen voimistamiseksi yhdessä tehdä?

Opiskelu on ilmaista. Ainoat opiskelijan vastuulle jäävät kustannukset ovat yhteyskulut, joita syntyy verkkoyhteyden ottamisesta Internetiin. Tähänkin voi hakea tukea omalta ammattiosastolta.

Opiskelu kestää noin kolme kuukautta ja vaatii noin parin tunnin panosta viikossa.

Jos verkko-opiskelu kiinnostaa, kannattaa ottaa yhteyttä jo nyt. Opiskelupaikkoja on kolmellekymmenelle ensimmäisenä ilmoittautuneelle. Ilmoittautumisaika päättyy 15. tammikuuta 2002.

Ilmoittautumisen voi tehdä verkossa osoitteessa www.ay-koulu.net/ilmoittaudu.html.

Lisätietoja kurssista löytyy tämän linkin kautta sekä seuraavilta henkilöiltä:

Hannu Rosengrén, SAK (puh. 040-580 8924), Ari Myllyviita, Kemianliitto (puh. 050-3039 282) tai Jouko Muuri, TSL (puh. 040-553 9565).