Arvosta omaa työtäsi

Syksyn ensimmäisessä Arvossa ihmetellään, miksi joillakin työntekijöillä on tarve mustata omaa alaansa kertomalla julkisuudessa kauhutarinoita työmoraalin puuttumisesta tai repostella muista työelämän epäkohdista.
14.09.2012 09:26
ARVO
Arvon kansikuvitusta

– Missä on ammattiylpeys? Missä on halu rakentaa yhteishenkeä omalla työpaikalla? Missä on tarve suojella oman ammattikunnan arvoa muiden silmissä? kyselee päätoimittaja Sanni Halla-aho lehden pääkirjoituksessa.

– Aivan taatusti myös Arvon sivuille saataisiin kerättyä kauhutarinoita SAK:laisilta työpaikoilta. Milloin on pomo kepuli, milloin työntekijä. Asiakkaat ovat paskasakkia ja yhteistyökumppaneita siedetään vain rahasta. Mutta sillä lailla ei rakenneta hyvää työelämää.

Arvo rakentaa omalta osaltaan parempaa työelämää kertomalla mm. millaista on työskennellä kolme vuotta sitten yhdistyneessä suur-Salossa, kuka on robottikielen maisteri ja millaista on työnteko Somaliassa. Lehdessä juhlistetaan kansallista etätyöpäivää jo ennakkoon esittelemällä tapoja tehdä duunarin töitä etänä. Itse kunkin työelämää pyritään parantamaan myös esittelemällä tehokkaimmat muistin apuvälineet.

Lue Arvo-lehti netissä