s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Hiljainen hetki työpaikoilla t…

Hiljainen hetki työpaikoilla torstaina 13.9. klo 12

Työmarkkinakeskusjärjestöt:

Tyrmistyneinä olemme ottaneet vastaan tiedon eilisestä terroristi-iskusta Yhdysvalloissa. Terroristien julma hyökkäys on suunnattu täysin viattomia ihmisiä vastaan, joista useimmat ovat olleet vain tekemässä päivittäistä normaalia työtään.

Tuomitsemme täysin tällaisen demokraattista yhteiskuntaa sekä taloudellista ja sosiaalista hyvinvointia vastaan kohdistetun terrorismin. Koemme, että tämä hyökkäys suuntautuu kaikkia niitä ihmisiä ja kansoja vastaan, joille inhimilliset ja demokraattiset arvot ovat tärkeitä.

Haluamme osoittaa täyden tukemme terroristien iskusta kärsimään joutuville ja koko Amerikan kansalle. Samalla ilmaisemme vastustavamme terrorismia sen kaikissa muodoissa. Näistä syistä kehotamme suomalaisia yhdessä pitämään torstaina 13.9.2001 klo 12.00 yhden minuutin hiljaisen hetken. Hiljainen hetki kehotetaan työpaikoilla pitämään toimintaan soveltuvalla ja niillä tarkemmin sovittavalla tavalla.

Myös eurooppalaiset työmarkkinajärjestöt ETUC, UNICE ja CEEP ovat tänään kehottaneet kansallisia jäsenjärjestöjään mielenilmauksiin nyt nähdyn terrorismin johdosta. Euroopan monissa maissa järjestöt ovat jo sopineet yhteisistä hiljaisista hetkistä torstaina 13. syyskuuta.

AKAVA
KIRKON SOPIMUSVALTUUSKUNTA
KUNNALLINEN TYÖMARKKINALAITOS
PALVELUTYÖNANTAJAT