s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK avasi nettikaupan (24.5.19…

SAK avasi nettikaupan (24.5.1999)

Osana jäsenmikrokampanjaansa SAK on avannut nettikaupan. Viime viikolla avattu sähköinen kauppapaikka keräsi kolmessa päivässä yli tuhat rekisteröitynyttä käyttäjää, mikä merkitsee liki kymmentä prosenttia kaikista jäsenmikron hankkineista.

Nettikauppa on osa SAK:n jäsenmikroprojektin tietoyhteiskuntaulottuvuutta. Kauppapaikan avulla tehdään sähköistä kaupankäyntiä tutuksi jäsenistölle ja samalla tarjotaan mahdollisuus hankkia yhteensopivia tarvikkeita ja laajennuksia jäsenmikropakettiin mahdollisimman edulliseen hintaan. Jatkossa kauppapaikkaan tulee myös palsta, josta löytyvät yleisimmät jäsenmikroon liittyvät kysymykset ja vastaukset.

Kauppapaikka on avoin kaikille jäsenmikroprojektissa mukana olevien liittojen jäsenille vaikka heillä ei vielä jäsenmikroa itsellään olisikaan. Nettikauppaan pääsee rekisteröitymään SAK:n kotisivun kautta osoitteesta www.sak.fi. Kauppapaikka on toteutettu yhteistyössä ICL:n kanssa.

– ICL on toteuttanut sähköisen kaupan ratkaisuja useille yrityksille. Verkosta löytyvät mm. Kauppakaaren lakikirjakauppa, Ykköshallin ruokakauppa Vantaalla sekä Bartsmitin lelukauppa Hollannissa, ICL:n SAK-verkkokaupasta vastaava Jouni Röksä kertoo. – SAK:n jäsenmikrohanke on erinomainen esimerkki siitä, miten radikaaleilla ideoilla voidaan luoda tietoyhteiskunnan edellytyksiä suurelle yleisölle. Verkkokaupankäynti on luonteva tapa kerätä kokemusta järjestöjen jäsenetujen kanavoimiseksi tietoverkon kautta jäsenille.

Lisätietoja: SAK Hannu Rosengren, 040 580 8924 ICL Jouni Röksä, (09) 567 3510