s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:n Nuorten vuosi huipentuu …

SAK:n Nuorten vuosi huipentuu ensi viikonloppuna Tampereella

Nuorten vuosi 2003

Ihalainen, Vuorenmaa ja Selin kohtaavat nuorison

SAK:n Nuorten vuosi huipentuu ensi viikonloppuna Tampereella, kun SAK:n nuorisovaliokunta saattaa yhteen tulevaisuuden ay-toivot ja nyt jo vallankahvassa olevat entiset nuorisosihteerit. Tampereen Työväentalolla järjestettävän Tulevaisuuden päättäjät kohtaavat -seminaarin punaisena lankana on kansainvälisyys. Teemaa kuljetetaan eri näkökulmista koko seminaarin ajan. Esimerkiksi Palvelualojen ammattiliiton puheenjohtaja Ann Selin lähestyy asiaa otsikolla ”Eettisyys kansainvälistyvillä työmarkkinoilla”.

Kunkin alustajan näkökulmia kommentoivat nuoret ja vanhat nuorisosihteerit, kuten SAK:sta jo eläkkeelle jäänyt sekä nuoriso- että kansainvälisyysasioihin perehtynyt Tuulikki Kannisto. Seminaarissa puhuvat myös mm. nuorisosihteerin penkiltä puheenjohtajasarjaan nousseet Lauri Ihalainen ja Erkki Vuorenmaa sekä TELAn eläketiedotuksen johtaja Markku J Jääskeläinen.

Kutsuseminaarin lisäksi Nuorten vuoden juhlintaan sisältyy rokkia, liikuntaa ja perheiden yhteistä ajanviettoa. Tampereella nähdään lauantaina 7. kesäkuuta niin SAK:laisten ammattiliittojen välinen sählyturnaus, koko perheen Junnujenkka-tapahtuma kuin Arvorokki-musiikkifestivaalikin. Nuoria ja nuorenmielisiä viihdyttävät Arvorokissa mm. Zen Café ja Pauli Hanhinimen Perunateatteri. Lapsia pompituttaa Kengurumeininki. Lisätiedot www.sak.fi/nuortenvuosi.

Perjantai 6.6.

– Tulevaisuuden päättäjät kohtaavat -seminaari perjantaina kello 12.30-17.30 Tampereen Työväentalolla

Lauantai 7.6.

– Arvoturnaus Metro Auto Areenassa kello 9-14
– Arvorokki Ratinan suvannossa kello 14-22
– Junnujenkka Ratinan suvannossa kello 11-12.30

Lisäksi Tampereella järjestetään viikonlopun aikana SAK:laisten ammattiliittojen kesätapaamisia.

– Eija Harjula, nuorisosihteeri, SAK, puh. 050-1348
– Sanna Rytkönen, tiedottaja, SAK, puh. 0400-427 111