s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Pertti Raitoharju Viestintäala…

Pertti Raitoharju Viestintäalan ammattiliiton johtoon

Viestintäalan ammattiliitto valitsi liittokokouksessaan yksimieliseksi uudeksi puheenjohtajakseen Pertti Raitoharjun, 54 v. Raitoharjun edeltäjä Pentti Levo jää eläkkeelle vuoden 2002 aikana.

Pertti Raitoharju tuli Kirjatyöntekijäin liittoon (nykyisin Viestintäalan ammattiliitto) valistussihteeriksi vuonna 1978. Vuonna 1982 Raitoharju siirtyi liiton työehtosopimusosastolle jaostosihteerin tehtäviin ja vuodesta 1990 lähtien hän on toiminut tes-osaston jaostopäällikkönä.

Raitoharju on SAK:n oikeudellisen valiokunnan jäsen. Vuodesta 1998 alkaen hän on ollut työtuomioistuimen varajäsen.

Liittokokous valitsi Viestintäalan ammattiliitolle myös uuden liittosihteerin vuonna 2002 eläkkeelle jäävän Pekka Lahtisen tilalle. Uudeksi liittosihteeriksi valittiin Irene Hämäläinen, 44 v. Hämäläinen on toiminut liiton työehtosopimusosastolla jaostosihteerinä ja vuodesta 1998 lähtien myös Viestintäalan työttömyyskassan johtajana.

Viestintäalan ammattiliiton liittokokous pidettiin 17.-20.5. Helsingissä. Kokouksen lopuksi hyväksymässään kannanotossa liittokokous vaatii mm. työttömyyspäivärahan työssäoloehdon palauttamista takaisin kuuteen kuukauteen.

Lisätietoja Viestintäalan ammattiliiton liittokokouksesta löytyy osoitteesta www.viestintaliitto.fi/liittokokous.