"Äänestä tai käy huonosti" -kampanja menestyi
SAK:n ja liittojen Äänestä tai käy huonosti on noteerattu EFFIE FINLAND 03 -kilpailussa jossa etsittiin vuoden parhaita suomalaisia markkinointiviestintäkampanjoita.
Suomessa järjestetään vuosittain tuhansia kampanjoita. EFFIE FINLAND 2003 -loppukilpailuun eli Shortlistalle valittiin 17 kampanjaa.
Shortlistalle ylsi vain kaksi yhteiskunnallista kampanjaa: BRONZE EFFIE FINLAND 2003 palkinnon saanut Helsingin Seurakuntayhtymän ja Kirkkopalveluiden ”Isä meidän joka olet kaupungissa” sekä SAK:n äänestysaktivointikampanja ”Äänestä tai käy huonosti”.
EFFIE Finland järjestettiin ensimmäistä kertaa viime vuonna, jolloin Kansainvälisen mainonnan kilpailu ja Vuoden Parhaat Kampanjat kilpailu yhdistettiin EFFIE:n kansainvälisten sääntöjen mukaiseksi kilpailuksi. Ensimmäinen EFFIE järjestettiin Yhdysvalloissa vuonna 1968 ja kilpailuja käydään nykyisin jo lukuisissa maissa eri puolilla maailmaa.