s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Sosiaalipaketti pyritään saama…

Sosiaalipaketti pyritään saamaan kokoon maanantaiksi

Sosiaalipakettia koskevia neuvotteluja on jatkettu kuluneella viikolla. Neuvottelijat ovat koolla myös viikonloppuna. Tavoitteena on saada aikaan neuvottelutulos maanantaiksi 12.11. SAK:n hallitus on valmis arvioimaan mahdollista neuvottelutulosta kokouksessaan maanantaina klo 9.30. Myös Akavan ja STTK:n hallitukset kokoontuvat maanantaina.

Työmarkkinakeskusjärjestöjen puheenjohtajat tulivat mukaan neuvotteluihin keskiviikkona. Heille on siirretty kysymys eläkepalkan laskentamallista. Puheenjohtajat ovat olleet koolla myös tänään, samoin työeläkkeen uudistusta pohtiva työryhmä, jota vetää Ilmarisen toimitusjohtaja Kari Puro. Perjantain eläkeneuvotteluissa on ollut hyvä ilmapiiri ja niissä on käsitelty erilaisia eläkeratkaisun malleja.

Neuvotteluja käydään tiiviisti myös lauantaina ja sunnuntaina. Puron työryhmä jatkaa neuvotteluja lauantai-iltana. Työttömyysturvan uudistamista pohtiva työryhmä on koolla seuraavan kerran sunnuntai-iltapäivänä. Työttömyysturvatyöryhmää vetää STM:n apulaisosastopäällikkö Matti Toiviainen. Myös puheenjohtajien on tarkoitus tavata toisensa sunnuntai-iltana.

SAK on korostanut, että se tavoittelee ratkaisua, joka on palkansaajien kannalta oikeudenmukainen ja johon kaikki neuvotteluosapuolet voivat tulla mukaan.

Eläkeuudistuksessa on kyse oikeudenmukaisuudesta (09.11.01)
SAK:n sosiaalipakettiin liittyviä tavoitteita (06.11.01)
SAK:n hallitus viime tiistaina (06.11.01)