s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Kolme ehdokasta SAK:n Ahmavaar…

Kolme ehdokasta SAK:n Ahmavaaran seuraajaksi

Pekka Ahmavaara

SAK:n valtuuston vasemmistoryhmän asettama etsintäryhmä totesi tämänpäiväisessä kokouksessaan, että määräaikaan mennessä sille on esitetty kolmea henkilöä SAK:n varapuheenjohtaja Pekka Ahmavaaran seuraajaksi.

Ehdokkaiksi on esitetty Rakennusliiton Lapin aluesihteeri Matti Huutolaa (44), asentaja Pertti Turtiaista (57) sekä SAK:n yhteiskuntapoliittisen osaston apulaisjohtaja Matti Viialaista (51).

Etsintäryhmä päätti haastatella ehdokkaita kokouksessaan 3.11.2003.

SAK:n varapuheenjohtaja Pekka Ahmavaara jää eläkkeelle vappuna 2004 ja SAK:n valtuusto valitsee hänelle seuraajan 21.11.2003.

Etsintäryhmän puheenjohtajana toimii SAK:n valtuuston varapuheenjohtaja Esko Mononen ja siihen kuuluvat SAK:n hallituksen vasemmistoryhmän varsinaiset jäsenet: Metalliliiton liittosihteeri Erik Lindfors, Rakennusliiton puheenjohtaja Pekka Hynönen, KTV:n toimialajohtaja Teija Asara-Laaksonen, Palvelualojen ammattiliiton 2. varapuheenjohtaja Kaarlo Julkunen, Suomen Elintarviketyöläisten liiton puheenjohtaja Ritva Savtchenko, Puu- ja erityisalojen liiton sihteeri Lauri Ainasto sekä Paperiliiton osastopäällikkö Sauli Kovanen.

SAK:n varapuheenjohtaja Pekka Ahmavaara osallistuu etsintäryhmän kokouksiin asiantuntijana ja ryhmän sihteerinä toimii SAK:n järjestösihteeri Merja Lehmussaari.

Etsintäryhmän puheenjohtaja Esko Mononen, puh. 050 555 1493

Ehdokkaiden lyhyet esittelyt

Matti Huutola

Huutola Matti (44)