s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Lentoemännät ja stuertit SAK:h…

Lentoemännät ja stuertit SAK:hon

Lentoemännät ja stuertit SAK:hon.

Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY on päättänyt erota 31.5. alkaen Akavasta ja hakea SAK:n jäsenyyttä. Suomen Lentoemäntä- ja Stuerttiyhdistys SLSY:llä on noin 1800 jäsentä. Liiton puheenjohtajana toimii Olli Nurminen.

– SLSY:n halu keskusjärjestön vaihtoon on ollut tiedossa ja asiasta on alustavasti keskusteltu myös SAK:n hallituksessa. SAK:laisten liittojen puolelta yhdistys on koettu tervetulleeksi uudeksi jäseneksi keskusjärjestöön, toteaa SAK:n puheenjohtaja Lauri Ihalainen.

SLSY:n jäsenhakemus käsitellään SAK:n hallituksen kokouksessa 3. kesäkuuta.

Monet kysymykset kuljetusalalla edellyttävät nykypäivänä tiivistä edunvalvontayhteistyötä. Mm. SAK:n aktiivisesti esille nostama ulkomaisen työvoiman käyttö ja EU:n laajentuminen ovat keskeisiä edunvalvontakysymyksiä kuljetusalalla. SAK:hon jo aiemmin liittynyt uusia liittoja kuljetusalalta: Rautatievirkamiesliitto siirtyi SAK:n jäseneksi vuonna 1999.

SAK:hon kuuluu tällä hetkellä 23 teollisuuden, kuljetusalan, yksityisten palvelualojen ja julkisen sektorin liittoa, joiden yhteenlaskettu jäsenmäärä oli vuodenvaihteessa noin 1 062 000.