s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK kierrättää johtotehtäviä…

SAK kierrättää johtotehtäviä

Saana Siekkinen

Saana Siekkinen SAK:n johtoryhmään

SAK järjestelee johtoryhmän vastuualueita uudelleen. Johtotehtäviä kierrätetään nykyisten johtajien välillä ja johtoryhmään nousee nykyinen koulutus- ja työvoima-asioiden päällikkö Saana Siekkinen (39 v.). Siekkinen siirtyy johtamaan järjestön kehittämisosastoa.

SAK:n puheenjohtaja Lauri Lylyn mukaan johtotehtävien kierrätys tuo uusia näkökulmia ja piristystä järjestön johtotyöhön. Samalla SAK myös vahvistaa työvoima- ja koulutuspolitiikan sekä työntekijöiden osaamisen parantamisen painoarvoa edunvalvonnassaan. Saana Siekkisen nimitys tuo johtoryhmän työskentelyyn myös nuoremman sukupolven näkemyksiä.

Kehittämisjohtaja Eija Hietanen siirtyy SAK:n yleisjohtoon strategia- ja hallintojohtajaksi, jonka toimenkuvaan kuuluu järjestön strategiatyö, toiminnan suunnittelu sekä henkilöstöhallinto.

SAK:n hallituksen varapuheenjohtaja Matti Huutola siirtyy järjestöjohtajaksi SAK:n liitto- ja jäsenpalveluosastolle. Nykyinen järjestöjohtaja Matti Tukiainen siirtyy puolestaan työ- ja elinkeinojohtajaksi.

Muut SAK:n johtoryhmän jäsenet jatkavat entisissä toimissaan. Edunvalvontajohtajana jatkaa Nikolas Elomaa ja talousjohtajana Arto Kuusiola. Kansainvälisten asioiden johtaja Marjaana Valkonen jää ensi keväänä eläkkeelle, jolloin kansainvälisten asioiden vastuu siirtyy strategiajohtaja Eija Hietaselle.

Kaikki uudet nimitykset astuvat voimaan lokakuun alussa.