s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset SAK:laiset kohtaavat ammattili…

SAK:laiset kohtaavat ammattiliittojen kesätapahtumissa

TUL-liittojuhlat kokosivat liittojen väkeä Tampereelle. Kuva pääjuhlasta 13.6.2009. Kuva: TUL - www.tule2009.fi

SAK:laiset ammattiliitot keräävät kesällä yhteen ammattiliittojen jäseniä perheineen. Kesätapahtumissa kisataan eri lajeissa, tanssitaan ja rentoudutaan hyvässä seurassa.

PAM on mukana Suomi Areena -tapahtumassa Porissa 14.-17.7., jossa heillä on keskustan kävelykadulla telttakahvio 15.-17.7. Tiistaina 14.7. järjestetään eettisen kuluttamisen yleisötilaisuus ja keskiviikkona 15.7. on puolestaan luvassa kohtauksia työelämän arjesta Porin Eetunaukiolla. Heinäkuun lopulla 22.-26.7. PAM on mukana Työväen Musiikkitapahtumassa. Tiensä voi tänäkin vuonna löytää PAM-luodolle, jossa esiintyjinä ovat muun muassa Maria Gasolina ja Hanna Ruuskanen & Tarina. PAMin jäsenet saavat 5 euron alennuksen musiikkitapahtuman rannekkeista.

Rakennusliiton vilkkaaseen kesään kuuluu monia kesätapahtumia. 27.-28.6. ovat muurareiden kesäpäivät Joensuussa. 22.-26.7. RL on mukana Työväen Musiikkitapahtumassa Valkeakoskella. 25.-26.7. vietetään rakentajamotoristitapahtumaa Kuopiossa. 21.-23.8. kokoonnutaan luottamushenkilöseminaariristeilylle. 24.-26.8. on valtakunnallinen rakentajaveteraanitapaaminen Siikarannassa Kirkkonummella.

JHL:n jäsentilaisuus järjestetään 25.7. Työväen Musiikkitapahtumassa teemalla Soppaa ja soittoa. Tilaisuudessa esiintyy Kaija Koo. Lisäksi JHL osallistuu Suomi Areenaan Porissa 15.-17.7. ja Kirkkopäiville Jyväskylässä 21.-23.8.

Teatteri- ja mediatyöntekijät järjestää yhdessä Suomen Teatterit ry:n kanssa Tampereen Teatterikesässä perjantaina 7.8. seminaarin Tasa-arvo teatterissa -teemalla. Avoin ja maksuton seminaari pidetään Tampereelle Vanhan kirjastotalon musiikkisalissa, Keskustori 4.

Rautatievirkamiesliiton jäsenten koko perheen kesäpäivät pidetään 8.-9.8. Turussa. Ohjelmassa on risteily Loistokarin saarelle ja illanvietto Liedon Vanhalinnassa.

Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliiton AKT:n kesäpäivät ja ajotaitokilpailut pidetään pääkaupunkiseudulla Vantaalla 8.-9.8. Kesäpäivillä kilpaillaan yleisurheilussa, tikanheitossa, köydenvedossa, onginnassa ja jalkapallossa. Raskaan kaluston ammattilaiset kisaavat paremmuudesta muun muassa täys- ja puoliperävaunu- sekä linja-autosarjoissa. Lauantain iltajuhlaa vietetään Hotelli Vantaassa. Päivät huipentuvat sunnuntaina pidettävään pääjuhlaan.

Kemianliiton perinteisiä kesäpäiviä ja liiton suurinta jäsentapahtumaa vietetään Hämeenlinnassa Verkatehtaan ympäristössä 22.-23.8.

Veturimiesten liiton kesään kuuluu veturimotoristien kesätapaaminen 7.-9.8. Kalajoen Hiekkasärkillä. Perinteinen veturimiesten rantalentopallon SM-kisa järjestetään motoristitapahtuman yhteydessä lauantaina 8.8.

Aliupseeriliito järjestää sotilaiden SM-kilpailujen yhteydessä ampuma- ja suunnistusmestaruuskilpailut 1.-3.9. Säkylässä ja Haminassa 8-11.9. suunnistusmestaruuskilpailut. Kilpailut on tarkoitettu aliupseereille ja evp-jäsenille.

SAK:laisten liittojen kesätapahtumat kootusti

Rautatievirkamiesliitto
8.-9.8. Perhetapahtuma Turussa

Teatteri- ja Mediatyöntekijät TeMe