s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Kysy suoraan -keskustelukanava…

Kysy suoraan -keskustelukanava avattiin tänään

Tuire Santamäki-Vuoren haastattelu on nyt luettavissa kokonaan

Tuire Santamäki-Vuori vastaamassa kysymyksiin. Kuva: Pauli Vento.

SAK:n Internet-palvelussa on avattu Kysy suoraan -keskustelukanava osoitteessa www.sak.fi/kysysuoraan. Kanavalla esitellään noin kerran kuukaudessa ay-liikkeessä vahvasti vaikuttava henkilö, jolle Internet-palvelun käyttäjät voivat esittää kysymyksiään. Kysymyksiä voi lähettää joko etukäteen tai varsinaisen haastattelutunnin aikana.

Ensimmäisenä haastateltavana oli tänään klo 12.00-13.00 KTV:n uusi puheenjohtaja Tuire Santamäki-Vuori. Santamäki-Vuori valittiin myös SAK:n edustajakokouksessa SAK:n valtuuston uudeksi puheenjohtajaksi.

Tuire Santamäki-Vuori, 48 v., toimi aikaisemmin KTV:n II puheenjohtajana. Tätä ennen hän on työskennellyt muun muassa Palkansaajien tutkimuslaitoksen tutkimusjohtajana. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden tohtori.

Omien sanojensa mukaan Santamäki-Vuori on ”pitkäjänteinen, sisukas ja luja”. Santamäki-Vuori nostaa esille kolme keskeistä aihepiiriä, joiden hoitamisessa riittää työtä alkavalla SAK:n viisivuotisella valtuustokaudella: oikeudenmukaisen ja tasasuhtaisen palkkakehityksen yli sektorirajojen, työmarkkinoiden sukupolvenvaihdoksen sekä hyvinvointivaltion ja siihen kuuluvien julkisten palveluiden turvaamisen.

Tuire Santamäki-Vuoren haastattelun voi lukea kokonaisuudessaan osoitteessa www.sak.fi/kysysuoraan.