s a k·fi Näistä puhutaan Uutiset Satavuotias SAK juhlii Tampere…

Satavuotias SAK juhlii Tampereella

Tampereen työvaentalon Hämeenpuiston kulma alaperspektiivistä. Kuva: Tampereen työväenyhdistys ry

SAK:n juhlavuoden päätapahtumaa vietetään Tampereella 14.-15. huhtikuuta. Satavuotiasta järjestöä kokoontuu juhlimaan kaikkiaan noin 550 ay-toimijaa, jotka edustavat SAK:n valtuustoa, hallintoa, SAK:n jäsenliittojen hallintoja, senioreita ja SAK:n henkilökuntaa.

Viikonlopun aikana SAK levittäytyy koko Tampereen katukuvaan. Lauantain ohjelma käynnistyy keskustorilla tarjoiltavilla kakkukahveilla. Kakkukahveja tarjotaan lauantaina myös yli 70 muulla paikkakunnalla ympäri Suomen.

Tampereella lauantain ohjelmassa on myös työelämän muutoksista ja ay-liikkeen menneisyydestä kertovan Työväen vuosisata -näyttelyn avajaiset, senioritapaaminen sekä liittohallintojen tapaaminen. Liittohallintojen tapaamisessa kuullaan SAK:n puheenjohtaja Lauri Ihalaisen puhe SAK:sta sopimusyhteiskunnan rakentajana ja SAK:n johtaja Lauri Lylyn alustus tulevan sopimuskierroksen tavoitteista.

Sunnuntaina 15.4. SAK:n valtuusto kokoontuu juhlistamaan 100-vuotiasta SAK:ta Tampereen työväentalolle. Valtuuston juhlaistunto on samassa salissa, jossa SAK perustettiin 15.-17.4.1907. Valtuuston kokouksessa käynnistetään SAK:n tulevaisuusprojekti ja saadaan katsaus SAK:n 100-vuotiseen historiaan. Valtiovallan tervehdyksen satavuotiaalle järjestölle esittää tasavallan presidentti Tarja Halonen.

SAK:n valtuuston juhlaistuntoa voi seurata suorana lähetyksenä Internetin välityksellä. Lähetys löytyy osoitteesta www.sak.fi/100.